.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم کمک به مسلمانان سیل زده پاکستان!
لزوم کمک به مسلمانان سیل زده پاکستان!

پاکستان گرفتار هولناک ترین سیل تاریخ شده و مسلمانان این کشور بیش از ۵۰ روز است که در آوارگی مطلق اند و محتاج غذا و پوشاک و بهداشت و درمان و مامن و سرپناه و همه جور امکانات اولیه زندگی اند و چشم انتظار محبت همکیشان مانده و دست نیاز خود را به سمت خیرخواهان دنیا دراز کرده اند!

متاسفانه دولت پاکستان اظهار عجز و ناتوانی کرده و قادر به ایفای نقش ملی خود نیست و و عملاً هم کاری برای رهایی آنها انجام نمی دهد و اگر هم کاری صورت بدهد، آنچنان ناچیز است که در محاسبات کمک دیده نمی شود!

پاکستان در شرق با اقیانوس هند، در جنوب غربی با جمهوری اسلامی ایران، در جنوب با دریای عمان و در شمال غربی با افغانستان، درشمال شرقی با چین همسایه است که در این میان همسایه شمالی اش یعنی افغانستان خود گرفتارتر از هر ملتی، محتاج کرم دیگران است و نمی تواند پای کار آمده و گرهی از مشکلات سیل زدگان باز کنند! هند و چین بعلت کثرت جمعیت توان مشارکت بالا را نداشته و فعلاً ایران به یاری مردم پاکستان شتافته و تا حدودی بر زخم میلیون ها آواره مرهم نهاده است!

دهها هزار کشته، صدها هزار خانه ویران شده، صدها هزار زخمی، بیش از ۲۰ میلیون نفر آواره، میلیون ها نفر نگران و مضطرب حاصل سیل ۵۰ روزه پاکستان است که متاسفانه مردم مومن و در عین حال فقیر این کشور همسایه را گرفتار خود نموده است!

پاکستان مدتهاست که گرفتار جنگ داخلی بین دولت و نیروهای طالبان پاکستان در منطقه سوآت است و از طرفی امریکایی ها ماههاست که ایالت وزیرستان را به بهانه حضور طالبان بمباران می کنند و مردم این مناطق بارها و بارها طعم تلخ آوارگی را در همین ماههای اخیر چشیده و به اندازه کافی دچار بلیه های استکباری بوده اند و در این میان سیل بنیان کن همه امیدها را ناامید کرده و همه معادلات را بهم ریخته است!

هر کس که در ضمیر خویش احساس و عاطفه انسانی دارد، نمی تواند در برابر این صحنه های بسیار نادر بی تفاوت بماند و به فریاد وجدان خویش اعتنائی نکند و ما که مسلمان و همکیش هستیم، طبعاً وظیفه شرعی هم متوجه ما شده و از دو طرف باید به این بخت برگشتگان اعتنا نمائیم، ضمن اینکه این سیل زدگان آواره، همسایگان ما نیز هستند که یقیناً این همت و احساس وظیفه را مضاعف خواهد کرد!

الحمدالله تا کنون هم کارهای ارزشمندی از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و علاوه بر همه کمک های مرسوم، برای آوارگان کمپ ها مجهز احداث کرده و خدمات درمانی و رفاهی زیادی را متوجه این عزیران کرده است، اما عمق فاجعه و گستردگی آن به حدی است که این سطح کمک ها کفایت نکرده و بایستی عزم جدیدی را در سراسر کشور شاهد باشیم!

وعده دیدار ما در کنار چادرهای امدادی و جمع آوری کمک های اهدائی جمعیت هلال احمر در سرتاسر مازندران

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه-۲۵/۶/۸۹


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.